κότα με γέμιση


Κυριακή πρωί με εφημερίδες και κανάλια.Σεισμός στην Ινδία.Χάθηκαν τόσοι.Ανάμεσά τους και γυναικόπαιδα.Πρώτη εξαγγελία του Μπους:Κατά των εκτρώσεων.Μέριμνα για τα γυναικόπαιδα και αυτό.Πτώση αεροπλάνου στη Γουατεμάλα.Σκοτώθηκαν είκοσι έξι.Οι δεκατρείς γυναικόπαιδα.
Γυναικόπαιδα,σκέφτομαι.Οι πόλεμοι,οι μετωπικές συγκρούσεις,τα ναυάγια δεν θα έκαναν τόση εντύπωση στην κοινή γνώμη,αν ανάμεσα στα θύματα δεν υπήρχαν γυναικόπαιδα.Γυναικόπαιδα-αθώα φυλή,που λες και έχει δικαίωμα εξαίρεσης από την τύχη του υπόλοιπου κόσμου νήπια και μητέρες.Όντα σχεδόν μεταφυσικής σημασίας.Με αφορμή τον Μπους,που ονειρεύεται να πατάξει τη χαρά του "το κάνω χωρίς δεκαπέντε καπότες",άνθρωποι μαίνονται στα κανάλια.Παπάδες.Θεολόγοι και η Αλίκη Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου."Το έμβρυο είναι άνθρωπος"."Γιατί δεν με θέλεις μανούλα?"."Η γυναίκα είναι διαχειρίστρια του σώματός της".Ένας δύο κοινωνιολόγοι κάτι ψελλίζουν για τα επιθυμητά παιδιά.Που είναι καλύτερα από τα ανεπιθύμητα.(Δεν βαριέσαι.Από προϊόν οικογενειακού προγραμματισμού,καλύτερα ανεπιθύμητο.)Μετά,λίγος ύποπτος λυρισμός.Με εκτενείς αναφορές στη Μητέρα του κόσμου,αυτή τη φορά.Χαμηλώνω τον ήχο για να σκεφτώ.Όσα είπε ο θεολόγος και εγώ αλλιώς κατάλαβα.Η Παναγία.Από κει ξεκινάμε.Η θεϊκή της υπόσταση δεν ανήκει σε Αυτήν.Στηρίζεται αποκλειστικώς στο ότι έγινε μητέρα του Θεού.Δεν ανέλαβε να κάνει τίποτα άλλο παρά να Τον φέρει στον κόσμο.Ο Θεός Αχειροποίητος.Η Μητέρα,ερωτικός Ασώματος.
Ασεξουαλική όπως το νεογέννητο.Ανυπεράσπιστη όπως το νήπιο.Αυτή η μεταφυσική της αθωότητα δεν είναι εύρημα του Μπους.Έχει γίνει θεμελιακό κομμάτι της ηθικής μας.Βοηθά στον αν ορίζει ο ισχυρός ανδρικός κόσμος τις σχέσεις του με λαούς,έθνη και φυλές.Για τον Μπους,η γυναίκα αποτελεί μικρή και ανυπεράσπιστη χώρα.Ένα λιγότερο ανεπτυγμένο έθνος,το οποίο χρειάζεται κηδεμονία.Αυτοδιαχείριση του σώματός της σημαίνει πυρηνικά όπλα.Και αν μάθει να τα χρησιμοποιεί?Ας την εξορίσουμε λοιπόν,στον κόσμο των παιδιών.Και αν δεν συμμορφωθεί,βομβαρδίζουμε το γεφυράκι με τους αμάχους.Γυναικόπαιδα:μια αδελφότητα που αναπτύσσεται ανάμεσα σε ανήμπορους και άβουλους.
Ξεφυλλίζω τις εφημερίδες.Νέα φλογερή καταγγελία."Οι γιατροί κάνουν καισαρικές και όταν δεν χρειάζεται".Η είδηση μου φαίνεται ακόμα πιο παράλογη από τα γυναικόπαιδα και τις απαγορευμένες εκτρώσεις.Στα παράθυρα γιατροί."Όχι όχι,δεν κάνουμε στα καλά καθούμενα καισαρικές.Μόνο στην ανάγκη.Αδίκως μας κακολογούν".Η καισαρική,λύση ανάγκης.Και βγαίνουν ανερυθρίαστως και το λένε.Σαν να είναι το πιο λογικό πράγμα στον κόσμο.Σε μια εποχή πλήρους αποφυσικοποίησης των πάντων,υπερασπίζονται ακόμα το θεσμοποιημένο κανιβαλισμό τού να αποκτάς ακόμα παιδιά με "φυσικό" τρόπο.Και αντί να προπαγανδίσουν την καισαρική,δικαιολογούνται που την έκαναν.Που δεν άφησαν,δηλαδή,έναν άνθρωπο,να περάσει ένα Βιετνάμ.(Υπάρχει βέβαια και το παραμύθι.Οι γυναίκες αντέχουν τον πόνο.Φυλάξτε τα αναλγητικά για άντρες με κολικό νεφρού.Πόσο ζυγίζει μια πέτρα?Μισό γραμμάριο?Πάντως όχι τρία οκτακόσια).Το θέμα που εν πολλοίς είναι θέμα αξιοπρέπειας,θα περίμενε κανείς ν'απασχολήσει τη γυναίκα του εικοστού αιώνα.Αλλά δεν την απασχόλησε.Γιατί είναι γυναικόπαιδο.Ιδίως οι γυναίκες γιατροί θα έπρεπε να είχαν ασκήσει προσηλυτισμό υπέρ της καισαρικής.Αλλά δεν το έκαναν.Ρώτησέ τες γιατί.(Έμένα που έψαχνα γιατρό στα δεκαεφτά μου να μου κάνει καισαρική μη με υπολογίζετε.Εγώ είμαι τρελή.Και οι τρελοί δεν ξέρετε τι εαυτούληδες είναι.Αρνιούνται να πονάνε.Αρνούνται να φάνε την προαιώνια κατάρα στη μούρη.)
Το να γεννάς μ'αυτόν τον απαράδεκτα αναξιοπρεπή τρόπο είναι λοιπόν,κάτι φυσικό.Και το να βγάζεις το δόντι σου με τανάλια στην κουζίνα είναι επίσης φυσικό και θεάρεστο.Το να εγχειρήσεις τη σκωλεικοειδίτιδά σου με νυχοκόπτη θα μπορούσε επίσης να είναι ένα φυσικό γεγονός.Όσο για τις αμυγδαλές,τράβα τες με το δάχτυλο.Πονάει,λίγο,αλλά δεν σου αρέσουν τα τεχνητά πράγματα.Άλλωστε,με λίγη καλή διάθεση,μια γυναίκα που έχει γεννήσει φυσιολογικά είναι βετεράνος.Μπορεί ν'αντέξει τα πάντα.Ιδίως,το δημόσιο βιασμό και τη διαπόμπευση.
Αν έχεις ζήσει την κτηνωδία του φυσικού τοκετού,μετά είναι ντροπή σου να πας να κάνεις μια εγχείρηση και να ζητήσεις αναισθησιολόγο.Από όταν ήμουν παιδί,τίποτα δεν μου είπε περισσότερα για τη μοίρα της γυναίκας όπως την αποδέχεται από αυτό το αποτρόπαιο "φυσικό" γεγονός.Φανταστείτε την.Περνάει το κατώφλι του μαιευτηρίου.Την μπάζουν από κει που λέει:Είσοδος ασθενών.Της παίρνουν τα τιμαλφή,την αποψιλώνουν.Όπως στα στρατόπεδα συγκέντρωσης."Η αποψίλωση δεν γίνεται για λόγους υγιεινής αλλά για λόγους ταπείνωσης",γράφει η Γκριρ.Έτσι ταπεινωμένη,αναγκάζεται να καθίσει σε διάφορους μαθητευόμενους που την ψάχνουν σαν κοτόπουλο.Μετά το παραφουσκωμένο Βοκτάς το πετάνε σ'ένα δωμάτιο μαζί με άλλα Βοκτάς που ουρλιάζουν,βρίζουν ή παρακαλάνε να έρθει ο γιατρός.Ο γιατρός εκείνη την ώρα τρώει καραβιδόψιχα στον Δουράμπεη.Δεν έρχεται παρά μόνο την τελευταία στιγμή.Μέχρι τότε,όποιος περνάει από δίπλα σου με άσπρη ρόμπα έχει το δικαίωμα να πασπατέψει το Βοκτάς,για να δει πώς πάει η γέμιση.Είναι φυσικό.Μια μαία σε μαλώνει:"Μην κάνεις έτσι.Δεν είναι τίποτα".
Σ'ένα σχετικό ντοκιμαντέρ του TV5,που λεγόταν "Η μπλόφα του φυσικού τοκετού",αν θυμάμαι καλά,οι δημοσιογράφοι αναρωτιόνταν:μπορεί να συμβαίνει όλο αυτό το μακελειό στον πολιτισμένο κόσμο?Μπορεί να υπάρχουν μορφωμένες γυναίκες που να πιστεύουν στο παραμύθι της φυσικότητας?Μπορεί αυτή η κατάσταση να έχει αξιοπρέπεια?Πώς συνεργούν οι ίδιες οι γυναίκες στον εξευτελισμός τους?Γιατί η καισαρική δεν είναι το μόνο αυτονόητο?Και πώς έχει φάει αυτό το παραμύθι όλη η πολιτισμένη ανθρωπότητα?
Να το προχωρήσω?Πώς μια γυναίκα βρίσκει λογικό να μπορεί να περάσει ένα πιάνο με ουρά από ένα φωταγωγό?Πώς ένας άνθρωπος που τρώει ψημένη πια την τροφή του και δεν σκαρφαλώνει στα δέντρα,θα επαναπροσδιορίσει τη σχέση του με το σεξ έπειτα από όλο αυτό το Βιετνάμ?Θα σου μιλήσουν για τις χάρες της ψυχοπροφυλακτικής.Θα σου πουν πως τίποτα φυσικό δεν πονάει.Υπάρχει η επισκληρίδιος.Την προτείνουν όλο και περισσότεροι.Ένεση στη σπονδυλική στήλη,την τελευταία ώρα.Ένα μικρό λάθος,και μένεις παράλυτη.Άσε που νομίζω πως αυτό που ενοχλεί μερικούς δεν είναι η επιμονή σου στην καισαρική (που τρώει χρόνο στο γιατρό) όσο η διάθεσή σου να μην ξεφτιλιστείς.Σκέφτομαι πως οι γυναίκες που δέχονται να φάνε την προαιώνια κατάρα τού "εν λύπαις τέξη τέκνα" είναι ή βουδίστριες ή ανίδεες ή ξεγραμμένες ύποπτες για συνεργία.Με αυτούς που τις κατατάσσουν στα γυναικόπαιδα.Αδύναμα,εκτεθειμένα στο φόβο και τον πόνο πλάσματα που αρνούνται τη σωματική αυτοδιαχείριση.Για να καταλήξουν σύντομα να μην έχουν πια διόλου σώμα.

Μαλβίνα Κάραλη

3 σχόλια:

Penny είπε...

Καλά τα έλεγε τότε η Μαλβίνα..

Σήμερα άραγε η καισαρική έχει γίνει ο κανόνας λόγω μέριμνας για το "τραύμα" του "φυσικού" τοκετού στα γυναικόπαιδα ή επειδή κοστίζει περισσότερο;
Όπως και να 'χει η προκατάληψη ενάντια σε οτιδήποτε νέο και "πολιτισμένο" και τα "πάθη" μας από τον "εκπολιτισμό" πολλές φορές δεν μας αφήνουν να δεχτούμε κάποια ολοφάνερα οφέλη. Βάλε και λίγο το σαδομαζοχιστικό μας..και έτοιμη η "κότα με γέμιση"))

ΛΑΜΠΡΙΝΗ είπε...

Πολύ δυνατή η περιγραφή μαιευτηρίου και δώθε. Μου 'ρχεται να κλαψω. Βγηκε προσφατα μια αντρουκλα του καμπινε στην τηλεοραση (και γω περισσοτερο -του καμπινε- που καθησα και το δα)και λεει σε μια κοπελιτσα που μολις ειχε γεννησει με φυσικο τροπο ''Ελα μωρε τι μας λες για πονους, εσεις οι γυναικες οταν γεννατε εχετε τον καλυτερο οργασμο της ζωης σας,εσυ;''και τον κοιταζε καταματα η καημενη και του λεει ''οχι,κυριε'' βαζοντας εαυτον αυτοματως στο λουκι της αλλοδιαχειρισης.

Η καισαρικη ειναι η πλεον φυσικη μεθοδος γεννας ,μιας και το πλεον φυσικο δεν ειναι να πονας αλλα να αποφευγεις τον πονο,ή τελος παντων ορισμενους πονους.

Κλεινοντας, η ισονομια δεν συνεπαγεται την ισοτητα και η γυναικα θα ναι για παντα αλλοδιαχειριζομενη αν η ιδια δεν διεκδικησει το δικαιωμα της αυτοδιαχειρισης και αυτοδιαθεσης. Και εδω δεν μιλουμε πλεον για κατι συλλογικο αλλα για κατι περα για περα ατομικο που δυστυχως εξαρταται ως επι το πλειστον απο τις κοινωνικες συνθηκες και το περιβαλλον.

Αλλα μηπως και οι εξυπνες γυναικες τα καταφερνουν;
Ας ειναι, πολυ ωραια αναρτηση και πολυ συγκινητικη.

Φαιδρα Φις είπε...

γεια σας Πέννυ και Λαμπρινή