Πωλ
Λαφάργκ
(παντρεύτηκε κόρη του Μαρξ,
Λώρα, έκαναν τρεις γιούς που πέθαιναν
μέχρι να γίνουν 3 ετών, διαδοχικά από
1868-72. Συμμετείχε στην γαλλική κομμούνα.
Αυτοκτόνησαν μαζι.)
Το 1880 ο Λαφάργκ επιστρέφει στη Γαλλία και δημοσιεύει "Το δικαίωμα στην τεμπελιά" σε συνέχειες, στην εφημερίδα "L' egalite". Το έργο του Λαφάργκ διχάζει και φέρνει σε αμηχανία τους σοσιαλιστές, γιατί ενώ όσα γράφει για την οικονομία και τις ελεεινές συνθήκες ζωής των εργαζομένων συμπίπτουν με τα λεγόμενα του Μαρξ, που είναι η απόλυτη αυθεντία για τους ίδιους, και ο Λαφάργκ είναι γνωστός πολιτικός αγωνιστής και γαμπρός του, ο τρόπος που διαπραγματεύεται το θέμα του είναι ανορθόδοξος: τα εργατικά κόμματα σε όλες τις χώρες του κόσμου διεκδικούν -ακόμα και σήμερα- το δικαίωμα στη δουλειά.
Ο Λαφάργκ μαζί με τον Ζιλ Γκεσντ συγγράφουν το οικονομικό πρόγραμμα του Γαλλικού Εργατικού Κόμματος, με το οποίο, μεταξύ άλλων, απαιτούν καθιέρωση μιας ημέρας ανάπαυσης την εβδομάδα για όλους τους εργαζόμενους, απαγόρευση της παιδικής εργασίας κάτω των 14 και περιορισμό της εργασίας των ενηλίκων στις οκτώ ώρες (η αργία μιας ημέρας καθιερώνεται, τελικά, στη Γαλλία το 1906 και το οκτάωρο το 1909).
Lafargue took this idea
from Aristotle’s dictum that merchants and other workers had no
time to develop the mind, and so were inferior to pure intellectuals
or philosopher kings. Practically, implementing this idea would have
the effect under capitalism of reducing unemployment by sharing the
available paid work. Lafargue, however, argued not only for
abolishing work, but that people engage in hedonism with their newly
found free time. This pamphlet became the most translated socialist
work after the Communist Manifesto, and was translated into
Russian before the latter had been. the economic anthropologist
Marshall Sahlins (b. 1930) and others in showing that primitive
hunter-gatherers worked less than the proletariat in capitalist
societies, because they are not forced by capitalists to produce
economic surplus value to be extracted; thus, they limit their
desires, producing only what is necessary for subsistence. This
tradition may be viewed as a Lafarguean movement, in inspiration, one
attempting to show that work is neither desirable nor necessary, or
even possible.
περισσότερα εδώ:
http://www.biblionet.gr/author/7131/%CE%A0%CF%89%CE%BB_%CE%9B%CE%B1%CF%86%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%BA
http://www.marxists.org/glossary/people/l/a.htm#lafargue-paul
http://www.encyclopedia.com/topic/Paul_Lafargue.aspx
10 σχόλια:
Εισάγεις καινά δαιμόνια για τη δογματική αριστερά και κενά δαιμόνια για όλους τους άλλους!
Καινά;-με τσάκισες.
Εντάξει, ναι, καινά.
Γιατί, θα μου πεις, τι είναι για την ιστορία ένας αιώνας και κάτι ψιλά;ένα δευτερόλεπτο, σα να ταν χθες. Οπότε, χθες καθιερώθηκε το οκτάωρο και η αργία, αυριο το "μαζευουμε".Να περάσουν τίποτα αιώνες πάλι για να αποφασίσει ο άνθρωπος οτι μπορεί να κάνει κανα βήμα απελευθέρωσης από την σκλαβία της εργασίας.Αλλα για μένα- σκέψου- για τον καθένα από μας που ζει μόνο κάτι χρονάκια, κι αν τα ζήσει, μας φαίνονται..αιώνες!!))
Seem φόνο μέχρι και Ρέας.
Αυτά που λες όμως, αποτελούν σοβαρή αιτία ρήξης με την "αριστερά" (σου το λέω εκ προς οπή kiss πείρας: "είσαι πολύ βιαστικός" μου ΗΠΑν)! Κι έχω mini άγαλμα...
theogrocer
εδώ ο άλλος ήταν γαμπρός του μαρξ λέμε και στην κηδεία του δεν κάνανε καμια αναφορά στον τρόπο που επέλεξε να πεθάνει γιατί δεν συμφωνούσανε..!
ή να πούμε για το δικό μας παράδειγμα του Αρη και τα θεματάκια του με το κόμμα;ή για τη στάση τους τότε, σε σχέση με τα γεγονότα του πολυτεχνείου, που τώρα έχουνε κάνει σημαιάκι και αποκλειστικότητά τους;
Η αριστερά δεν είναι κόμμα ούτε μαγαζάκι κανενός.Είναι ιδεολογία και βίωμα και κανείς δεν μπορεί να την οικειοποιηθεί.Γι' αυτό και έτσι μόνο είναι επικίνδυνη για το σύστημα. Οταν γίνεται κόμμα, απόκομμα και εξουσία, για μένα, είναι ακόμα ένας έξυπνος τρόπος του συστήματος να την οικειοποιηθεί και να την αποδυναμώσει, και τα αποτελέσματα είναι γνωστά..
τιμή σου και καμάρι σου λοιπόν το mini άγαλμα!-ακόμα γελάω))
Μην asshole είσαι με τους γραφικούς και κατάπτυστους "μαγαζάτορες". Αυτοί ήδη παλεύουν για την είσοδό τους στη βουλή (ξέχασες τι πήραν στις τελευταίες εκ law yes; Όχι πως με ένδεια φέρει βέβαια, αλλά ένδεια φέρει πολύ εκείνους).
Ω σόγια το "έχω mini άγαλμα", είναι clopy-paste από τον Chrismos. Up laws ταίριαζε γάντι και το χρήσιμο ποίησα ποιητική αηδία.
Αυτή την στιγμή συνεχίζονται τα αίσχη στην ερτ.
Μόνο το ραδιόφωνο "κόκκινο 105,5" μεταδίδει λαιβ.
ακούστε εδώ:http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=1379
theogrocer
αντιγράφω από το μπλογκ του γιάννη Μακριδάκη
(http://yiannismakridakis.gr/?page_id=3731)
"Οι ανά τον πλανήτη αριστεροί άνθρωποι θέτουν πλέον φωναχτά τα ερωτήματα και τα αιτήματά τους:
Πού είναι η Αριστερά της διαίσθησης, της ενόρασης, της φιλοσοφίας, των συναισθημάτων, του ενδιαφέροντος για τη ζωή συνολικά, για το οικοσύστημα, για τον πλανήτη ολόκληρο; Πού είναι η Αριστερά που έχει απεγκλωβιστεί από το χρηματοοικονομικό ψευδοπεριβάλλον, που έχει απελευθερωθεί από τα πλαστά διλήμματα τύπου “λιτότητα-ανάπτυξη”, που θα ξαναθέσει στο ύψος τους τις απαξιωμένες από τον καπιταλισμό αξίες, που θα διεκδικήσει να ξαναγίνουν οι φυσικοί πόροι αγαθά κοινοκτημοσύνης όλων των πλασμάτων του οικοσυστήματος, που θα διδάξει στις ερχόμενες γενιές το ευτελές του χρήματος και την πραγματική σημασία και ορισμό του πλούτου και της φτώχειας.
Μια τέτοια Οικουμενική Αριστερά έχουμε ανάγκη. Όχι πια την παραδοσιακή, την εντός ορίων, όρων και ορισμών καπιταλισμο, Αριστερά. Αυτήν την έχει προσπεράσει η εποχή μας."
Συντρίμμια, αγαπητή μου Penny ... Παντού! Η εντροπία έχει αυξηθεί κατακόρυφα ...
Συντρίμμια
:)
Γειά σου Νεγκ!
Πάντα απολαμβάνω την πρωτότυπη θέαση σου!
Ανυπομονώ, λοιπόν, να σκαρφαλώσω στην επόμενη σκάλα για να θαυμασω από ψηλά τα συντρίμμια του χθεσινού κόσμου, του χθεσινού εαυτού μου..
Για σένα, ο πεχλιβάνης
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=5086
Δημοσίευση σχολίου