πώς να φτιάχνετε ένα ντανταϊστικό ποίημα


Πάρτε μια εφημερίδα.

Πάρτε ένα ψαλίδι.

Διαλέξτε από την εφημερίδα ένα άρθρο στο μέγεθος του ποιήματος που θέλετε να κάνετε.

Κόψτε με το ψαλίδι το άρθρο.

Κατόπιν κόψτε προσεχτικά τις λέξεις που αποτελούν το άρθρο και βάλτε τις μέσα σε μια τσάντα.

Ταρακουνήστε μαλακά την τσάντα.

Κατόπιν αρχίστε να βγάζετε από την τσάντα τη μια λέξη μετά την άλλη.

Αντιγράψτε τις ευσυνείδητα

με τη σειρά που βγήκαν από την τσάντα.

Το ποίημα θα σας μοιάζει.

Και να που γίνατε ένας άπειρα πρωτότυπος συγγραφέας, με μια χαριτωμένη ευαισθησία, έστω κι αν δεν σας καταλαβαίνει το κοπάδι.


*Παράδειγμα:


"όταν τα σκυλιά διασχίζουν τον αέρα μέσα σ'ένα διαμάντι σαν ιδέες και το συμπλήρωμα του μηνιγγιού δείχνει την ώρα του προγράμματος του ξυπνητηριού"(ο τίτλος είναι δικός μου).

οι τιμές είναι χθες κατάλληλες κατόπιν πίνακας/εκτιμούμε την εποχή του ονείρου των ματιών/πομπωδώς να απαγγέλλει τα ευαγγέλια είδος που πέφτει σε αφάνεια/ομάδα της αποθέωσης φανταστείτε είπε το μοιραίο εξουσία των χρωμάτων/γλυπτό φτερουγίζει την πραγματικότητα μια μαγεία/θεατής όλες οι προσπάθειες του όχι πια άλλο 10 με 12/κατά τη διάρκεια της περιπλάνησης ανεμοθύελλα κατέρχεται η πίεση/καταστώντας τους πολλούς μια γραμμή σάρκας πάνω σε μια τερατώδη συντριπτική σκηνή/να γιορτάσει αλλά οι 160 οπαδοί μέσα σε βήματα που τυποποιήθηκαν από τη μαργαρίνη..."


ΤΡΙΣΤΑΝ ΤΖΑΡΑ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

στων Ψαρών στην και στην,
η ράχη μελετά λίγα παλληκάρια
γεναμένα από έρημη γη .
Περπατώντας ολόμαυρη η Δόξα
φορεί στεφάνι τα λαμπρά χορτάρια
που’ χαν μείνει την μονάχη κόμη .

Φαίδρα Φις είπε...

αγαπητέ σολωμάντζαρε,μαθαίνετε απίθανα γρήγορα...
εσείς θα ξεπεράσετε και τους δασκάλους...
για να το δούμε και με μια άλλη οπτική...
"περπατώντας στη ράχη η έρημη γη
στων Ψαρών γεναμένα λίγα λαμπρά χορτάρια πούχαν μείνει
φορεί η δόξα
μελετά η κόμη μονάχη στεφάνι στων και στην "ολόμαυρη" τα παλληκάρια"

πώς σας φαίνεται από μια πιο σκοτεινή του πλευρά?

Ανώνυμος είπε...

Στων Ψαρών και στην και στην...
Χα, χα!
Αυτά είναι παιχνίδια ωραία για προσκλήσεις. Σ΄αυτό με την 123 σελ. διαφωνώ αν και πήρα μέρος γιατί ο Στιχάκιας είναι φίλος μου!
Τα κείμενα που παρουσιάζονται είναι ασύνδετα , δεν βγαίνει κανένα νόημα και δεν καταλαβαίνω σε τι αποσκοπεί. Αν ήταν ας πούμε η 1234 σελ. θα είχε κάποιο νόημα , διότι θα μαθαίναμε και μερικά βιβλία που έχουν τόσες πολλές σελίδες.
Τούτο όμως το ντανταϊστικό παιχνίδι πολύ μ΄αρέσει.
Κι αφού ανάφερες δασκάλους κλπ. να και τούτο:
ο πιο καλός μη στάξει
στην μη τάξη ήμουνα γω
κι ο μαθητής
με είχανε βρέξει
και οι δάσκαλοι

Φαίδρα Φις είπε...

καλημέρα και συμφωνώ συμφωνώ...
παρεμπιπτόντως και μένα με είχαν βρέξει οι δάσκαλοι και μάλιστα πολύ διότι ετύγχανε να είναι οι γονείς μου...και δεν παραδέχτηκαν ποτέ ότι ήμουν η πιο καλή μαθήτρια στις τάξεις...
επειδή κι εγώ προσκλήθηκα από πολλούς να παίξω στο 123 και δεν μ'αρέσει να προβάλομαι ως μία δήθεν αντιδραστική και "διάφορη" προσωπικότητα,αποφάσισα να παίξω,αλλά πριν απ'αυτό ρώτησα,ποιος είναι ο σκοπός του παιχνιδιού και πήρα τις εξής απαντήσεις,συγκεκριμένα από τη φίλη "γητεύτρια", που,παραδέχομαι ότι μου έκαναν.
"1. Να μας φέρει πιο κοντά παίζοντας και μόνο.

2. Να καταλάβουμε περισσότερα ο ένας για τον άλλο, μέσα από τα διαβάσματά μας.

3. Να απολαύσουμε τη γοητεία της άσχετης και τυχαίας ανάρτησης και όχι της διαλεγμένης.

4. Να γελάσουμε με τα ιατρικά του γάτου!

5. Να ανακυκλώνεται η λογοτεχνία και η ποίηση στο δίκτυο, μέσα από αποσπάσματα που θα κινήσουν το ενδιαφέρον.

6. Να οδηγηθούμε πιθανόν σε αγορά βιβλίου που δεν ξέραμε.

7. Να γνωρίσουμε μπλόγκερς που δεν ξέραμε, όπως εσένα καλή ώρα!

8. Να δώσουμε την ευκαιρία στον καθένα να «φωτογραφίσει» μέσα από το «κοψίδι» που διαλέγει τη στιγμή του, κάτι πολύ γοητευτικό...

9. Κουβέντα να γίνεται... και

10. Άστοχα! Έτσι, χωρίς προορισμό... Σαν ένα περίπατο στο πουθενά. Ξεκινάς κι όπου σε πάει..."